niedziela, 11 stycznia 2009

WOŚP to potrzebna akcja!.


Tak szybciutku,bylismy dzisiaj na XVII finale WOŚP na Jasnych Błoniach, w miejscu gdzie wszystko sie dzisiaj zaczęło :)
Pogoda była super, sprzyjająca temu aby pospacerowac po Błoniach,a przy okazji wrzucić do puszek wolontariuszy pieniazki.Bo przecież to szczytny cel, ratować chore maluchy. Sama niedawno czytalam bloga pewnej dziewczynki, która byla w wieku Oliwki. Miala na imie Hania Wesołowskia, niestety przegrała walke z nowotworem i zmarła w 6 grudnia. Płakalam czytając tego bloga. Nie mogę sobie wyobrazić co czujš rodzice, to jest straszne. Kiedyś pamietam myslalam sobie, ze rak tylko atakuje doroslych, nie dzieci. Byłam w blędzie.Oliwka dostała malš skarboneczkę od wolontariuszy a ja kubek z logiem WOŚP :) aa i kupilismy Oliwce duze balona,ktorego widac na zdjeciu, miala go moze z 30min. żle go przywiązałam do wózka i poleciał sobie " do nieba, do dziadka"..jak to powiedzialal Oliwka :) "Dziadek sie pobawi" :-)
A co do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy...
Co tu dużo gadać? kawał dobrej roboty i dla mnie akurat mniej istotny jest tu nawet aspekt finansowy i pienišdze zbierane na sprzęt medyczny. Przyznaję, bo z jednej strony ten sprzęt w oczywisty sposób jest potrzebny, ale z drugiej - przecież już raz na niego daliśmy pienišdze, w naszych podatkach, i może powinno się raczej wymuszać na państwie, żeby ich nie marnowało, tylko wydawało na to, na co trzeba.
Dla mnie w WOŚP najcenniejsze jest jeszcze coś: to, co Owsiak robi z Polakami, zwłaszcza tymi młodymi. I mogš sobie ojce dyrektory gadać o "róbtacochceta", o relatywizmie moralnym i inne takie durnoty. Owsiak wychowuje polskš młodzież, zachęca ich do robienia rzeczy dobrych, pokazuje im, że mogš, potrafiš, jeœli tylko im się zachce. A jednocześnie robi przy okazji inne niesamowite rzeczy.
Mam ogromny szacunek do tego co robi Jurek... wielka sprawa, wielka idea, wspaniala akcja... WOŒP to potrzebna akcja. Wtedy można zebrać naprawde sporo kasy. Tylko  "światełko do nieba" jest dla mnie zbędne, co prawda widok piękny, alepięniądze "wpakowane" w te fajerwerki bardziej przydałyby się ludziom niż "niebu". Jest to efektowny, ale według mnie zbędny element. Czyż nie?

  
a tu  nasz uciekajšcy balon... :)
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz